Ruilen & Retourneren

 

- Hoe kan ik een artikel retourneren?

- Hoe moet ik een retour opsturen?

- Ik heb een verkeerde of beschadigde zending ontvangen, en nu?

- Kan ik een artikel omruilen?

 

 

Hoe kan ik een artikel retourneren?

Klanttevredenheid is voor The happy cat shop erg belangrijk. Het kan gebeuren dat je toch niet tevreden bent met je bestelling. Je kan daarom jouw bestelde artikelen zonder opgaaf van reden binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Retour termijn gaat in op de dag van ontvangst.

 

Wil je één of meerdere artikelen terug sturen? Volg dan de onderstaande stappen.

- Meld je retour aanvraag aan door een mail te sturen naar: klantenservice@thehappycatshop.nl o.v.v. het ordernummer en je adresgegevens.

Let op: vermeld in de mail duidelijk welk artikel of artikelen er geretourneerd gaan worden om het juiste retour adres te ontvangen.

Je ontvangt dan binnen een werkdag een bevestiging met het retour adres waar je het artikel of artikelen heen kan sturen.

- Download hier het retour formulier, print het uit en vul deze volledig in.

- Stuur het artikel of artikelen met het retour formulier altijd goed verpakt, ongebruikt en in originele verpakking terug.      

Denk er aan dat je het verzendbewijs bewaart tot dat je het geld terug gestort hebt gekregen.

De kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening. De zender is altijd verantwoordelijk voor de verzending.

Gehele bestelling retourneren: Heb je bij je bestelling verzendkosten betaald en stuur je je gehele bestelling retour. Dan krijg je de verzendkosten terug geboekt. De kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening. De zender is altijd verantwoordelijk voor de verzending. Zodra de door jouw geretourneerde artikelen binnen zijn wordt het aankoopbedrag (plus eventuele verzendkosten) binnen 7 dagen terug gestort op je rekening.

Deel van de bestelling retourneren: Heb je verzendkosten betaald en stuur je een gedeelte van je bestelling retour. Dan worden de verzendkosten niet terug geboekt. De kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening. De zender is altijd verantwoordelijk voor de verzending. Zodra de door jouw geretourneerde artikelen binnen zijn wordt het aankoopbedrag binnen 7 dagen terug gestort op je rekening.

 

 

Hoe moet ik een retour opsturen?

Uiteraard mag je zelf je vervoerder kiezen om je artikel of artikelen te retourneren.

Zelf raad ik aan om dit met DHL te doen omdat het de goedkoopste is.

Je kan je pakket naar een DHL servicepunt brengen. Klik op de volgende link om het dichtstbijzijnde servicepunt te vinden. https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/dhl-servicepoints

Of maak zelf een verzendlabel aan en breng het naar een DHL servicepunt. https://my.dhlparcel.nl/pwa/shipment/package

 

Kies je liever voor PostNL? Klik dan op de volgende link om de dichtstbijzijnde PostNL locatie te vinden. https://www.postnl.nl/locatiewijzer

Of maak zelf een verzendlabel aan en breng het naar een PostNL locatie. https://jouw.postnl.nl/#!/versturen/details

De kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening.

Onvoldoende of niet gefrankeerde terug zendingen worden niet aanvaard.

 

 

 

Ik heb een verkeerde of beschadigde zending ontvangen, en nu?

De artikelen van The happy cat shop worden zorgvuldig gecontroleerd en verpakt. Toch kan het voorkomen dat je een defect, beschadigd of verkeerd artikel ontvangt.

Controleer daarom altijd direct na ontvangst van je bestelling of het/de artikel(en) onbeschadigd en compleet geleverd is/zijn.

Is er wel sprake van een defect, beschadigd of verkeerd ontvangen artikel? Dat is vervelend, maar dat wordt natuurlijk zo goed mogelijk voor je opgelost.

Neem dan zo snel mogelijk (uiterlijk binnen 48 uur) contact op om dit te melden. Doe dit door een mail te sturen naar: klantenservice@thehappycatshop.nl o.v.v. het ordernummer met in de bijlage een foto/foto's van het defecte, beschadigde of verkeerd ontvangen artikel.

 

 

Kan ik een artikel omruilen?

Artikelen kan je ruilen door de bestelling te retourneren en een nieuwe bestelling te plaatsen via de webshop.